Předběžný program ZDRAV-EDU 2024
pondělí 21. 10. 2024
9.00–9.45 Slavnostní zahájení
10.00–13.20 Blok 1: Současnost a budoucnost kvalifikačního vzdělávání zdravotnických pracovníků
- Strategie MZ ČR v optimalizaci vzdělávání zdravotnických pracovníků
- Plánování personálních kapacit z dostupných dat – jak lze využít současné zdroje
- Vzdělávání zdravotnických pracovníků z pohledu MŠMT
- Možnosti sdílení vzdělávacích programů ve zdravotních a sociálních službách
- Diskuze
12.20–13.00 Oběd
13.00–14.50 Blok 1: Současnost a budoucnost kvalifikačního vzdělávání zdravotnických
pracovníků – pokračování
- Pokračování vládního programu pro vzdělávání lékařů
- Jak jsou plánovány kapacity NLZP za našimi hranicemi
- Systémová podpora MZ v oblasti kvalifikační přípravy na výkon nelékařského zdravotnického povolání a výsledky národních a mezinárodních studií (postavení sester EQUANU a fluktuace a retence studentů)
- Vybrané zahraniční přístupy v oblasti personálních predikcí ve zdravotnictví – Výstupy z projektu HEROES
- Diskuze
14.50–15.05 Kávová přestávka
15.05–17.45 Blok 1: Současnost a budoucnost kvalifikačního vzdělávání zdravotnických pracovníků
– pokračování
- Panelová diskuze studentů lékařských oborů
- Panelová diskuze studentů nelékařských zdravotnických oborů – všeobecných sester, porodních asistentek, zdravotnických záchranářů – vliv první praxe na psychický stav studujících
- Stomatologie a složení dentálních týmů
- Vzdělávání zdravotnických záchranářů, výzvy pro 21. století
- Diskuze
17.45 Neformální setkání s občerstvením
úterý 22. 10. 2024
8.30–09.50 Blok 2: Celoživotní vzdělávání lékařských a nelékařských zdravotnických povolání
- Změna procesu vzdělávání a rozvoje kompetencí zdravotnických pracovníků – simulační medicína, její benefity a případná úskalí
- Rozvoj paliativních týmů a vzdělávání v paliativní péči
- Role multidisciplinárních týmů v ošetřovatelské péči: role farmaceutických asistentů
- Role nutričních terapeutů
- Diskuze
09.50–10.05 Kávová přestávka
10.05–11.35 Blok 2: Celoživotní vzdělávání lékařských i nelékařských zdravotnických povolání –
pokračování
- Podpora duševního zdraví studentů zdravotnických oborů i profesionálů v praxi
- Projektové záměry IPVZ a NCO NZO (OPZ+ a Švýcarské fondy)
- Diskuze
11.35–11.50 Kávová přestávka
11.50–14.40 Blok 3: Digitalizace, umělá inteligence a vzdělávání ve zdravotnictví
- Využití digitalizace pro zlepšení a zefektivnění léčebných a ošetřovatelských procesů
- Umělá inteligence a vzdělávání ve zdravotnictví: pokrok, nebo hrozba
- Digitalizace a umělá inteligence v pregraduálním vzdělávání zdravotnických pracovníků
- IS Administrátor – stav přípravy, přínosy (Informační systém a analýza specializačního vzdělávání)
- Diskuze
- Závěr